Lediga jobb som Ekonomiassistent i Tanum

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Tanum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Tanum som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker vikarierande ekonomiassistent till Swedemount!

Om oss på Swedemount???? Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare. Är du en noggrann och strukturerad ekonomiassistent med sinne för s... Visa mer
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Är du en noggrann och strukturerad ekonomiassistent med sinne för siffror? Har du erfarenhet av att arbeta med redovisning och trivs i en roll där du har kontakt med flera avdelningar? Söker du dessutom en möjlighet att utvecklas inom ett expansivt bolag där du kan göra skillnad? Då kanske du är den vi söker! Vi letar nu efter en vikarierande ekonomiassistent till vårt team!

Om tjänsten

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att bli en del av ekonomiavdelningen och få arbeta i en varierad och utvecklande roll.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Hantering av leverantörsreskontra med fokus på varufakturor.
- Utredning och rapportering av avvikelser.
- Ansvar för kassabokföring och mailutskick från Kundtjänst.
- Avstämning av balanskonton vid månadsbokslut.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du arbetar från vårt kontor i Grebbestad där resor till vårt kontor i Göteborg kan förekomma. Oavsett placering kommer du att vara en del av en engagerad och samarbetsinriktad ekonomiavdelning.

Vem är du?
Vi söker dig som:

- Har en gymnasial utbildning inom ekonomi.
- Har grundläggande kunskaper inom redovisning.
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med tidigare arbete i Navision.
- Är självgående, tar stort ansvar och arbetar både strukturerat och noggrant.

Som person har du god samarbetsförmåga och kan kommunicera tydligt med kollegor från olika avdelningar. Du trivs med att arbeta i en roll där du ibland behöver ställa krav, men alltid med en lösningsorienterad och flexibel inställning.

Vårt erbjudande

Tjänsten är ett vikariat om 100% med placering främst i Grebbestad men chans till arbete i Göteborg finns. Tillträde sker under 2025-02-01 eller enligt överenskommelse och sträcker sig fram till 2026-05-31.

Vid eventuella frågor kontakta Financial Manager Samra Hasic: [email protected].

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 17 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är Nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Okt 16    Q Security AB    Ekonomiassistent
Är du en noggrann och strukturerad person som vill arbeta i en spännande och växande koncern? Du kommer att arbeta inom ekonomifunktionen och ha en viktig roll i att säkerställa effektiva och korrekta ekonomiprocesser för koncernen och dess dotterbolag. Om tjänsten I denna tjänst kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturering, samt även hantera personaladministrativa ärenden. Du kommer ingå i vår ekonomiavdelning och ... Visa mer
Är du en noggrann och strukturerad person som vill arbeta i en spännande och växande koncern? Du kommer att arbeta inom ekonomifunktionen och ha en viktig roll i att säkerställa effektiva och korrekta ekonomiprocesser för koncernen och dess dotterbolag.
Om tjänsten I denna tjänst kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturering, samt även hantera personaladministrativa ärenden. Du kommer ingå i vår ekonomiavdelning och samarbeta med närmsta kollegor, ekonomichef och övriga chefer i koncernen. Du kommer arbeta med alla bolagen inom koncernen men i huvudsak arbeta mot ett av de större bolagen.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Likviditetsuppföljning, fakturering och leverantörsfakturor
Statistik till myndigheter etc
Månadsbokslut och internfakturering inom koncernen
Lönegranskning av tidrapporter, lönehantering
Personaladministrativa uppgifter, ex hantera anställningar och hålla uppgifter uppdaterade i system.
Utöver detta ingår även administrativa uppgifter som inkommande telefon/mail, arkivering etc.

Placering Tjänsten är baserad på Q Security- gruppens huvudkontor i Tanumshede och du rapporterar till företagets ekonomichef.

Profil Som ekonomiassistent är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, med ett öga för detaljer. Du vill utvecklas i rollen som ekonom i ett bolag där den ena dagen inte är den andra lik. Där du självständigt löser dina uppgifter samtidigt som du samarbetar väl med kollegor. Din serviceinriktade och problemlösande inställning hjälper dig att hantera både interna och externa kontakter smidigt. Du är flexibel och anpassar dig till förändrade prioriteringar.
Vi söker dig som har:
Vi söker dig som har ekonomiskt utbildning, gärna på eftergymnasial nivå eller motsvarande som bedöms likvärdigt.
Några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent.
Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt löpande bokföring
Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande
Erfarenhet av att arbeta med flera bolag och koncernövergripande är en fördel.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet av löner, personaladministration och arbetsrätt är meriterande

Hos oss erbjuds du en engagerad arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vi utsågs nyligen till gasellföretag och ser en fortsatt stark tillväxt både kort och långsiktigt.
Tillsvidareanställning på heltid, 6 mån provanställning tillämpas. Arbetet sköts på plats på företaget. Tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdatum passerat.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Feb 2    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet inom kundreskontra och grundläggande redovisning? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete med möjlighet att påverka utvecklingen? Om tjänsten Som ekonom är du med och driver det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans arbetar för att uppfylla verksamhetens målsättningar. Tjänsten kan komma att variera men vanligt förekommande dagliga arbetsuppgifter innefattar orderkontroll, löpande fa... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom kundreskontra och grundläggande redovisning? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete med möjlighet att påverka utvecklingen?

Om tjänsten
Som ekonom är du med och driver det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans arbetar för att uppfylla verksamhetens målsättningar. Tjänsten kan komma att variera men vanligt förekommande dagliga arbetsuppgifter innefattar orderkontroll, löpande fakturering, avstämningar, momsrapporter, intrastat-rapportering, kreditbedömningar mm
Du deltar aktivt vid revisioner och bokslut.

I din roll som Ekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Avstämningar
- Uppföljningar
Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning

Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag.

Om dig
Du har en examen inom ekonomi på lägst gymnasienivå och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som är noggrann, tålmodig, har ett gott siffersinne och god analytisk förmåga. Vidare är du serviceinriktad, prestigelös och relationsbyggande med förmågan att se helheten och kunna hantera många bollar i luften. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll.

Viktigt för tjänsten är:
- Du har en examen inom ekonomi och bemästrar grundläggande redovisning
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Du bör ha god datorvana och behärska Microsoft Office programmen Word, Excel och Outlook. Meriterande om du har erfarenhet av affärssystem Monitor ERP och/eller Infor M3 ERP.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nathalie Hallberg på [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport på [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonom | Financial | Ekonomi | Adecco | Ekonomistudent Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jan 25    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontran? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete med möjlighet att påverka utvecklingen? Om tjänsten Som ekonomiassistent är du med och driver det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans arbetar för att uppfylla verksamhetens målsättningar. Tjänsten kan komma att variera men vanligt förekommande dagliga arbetsuppgifter innefattar att so... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontran? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete med möjlighet att påverka utvecklingen?

Om tjänsten
Som ekonomiassistent är du med och driver det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans arbetar för att uppfylla verksamhetens målsättningar. Tjänsten kan komma att variera men vanligt förekommande dagliga arbetsuppgifter innefattar att sortera och ankomstregistrera leverantörsfakturor, matcha fakturor mot inköpsordrar, samt arkivera verifikationer. Du kommer även att jobba med kundfakturor, matcha följesedlar samt bevaka förfallna fakturor.

Vid revisioner kan du eventuellt få assistera och vid bokslut kan du potentiellt få delta med exempelvis rapportering av kundfordringar och leverantörsskulder. Övriga avstämningar, hantering av reseräkningar samt beställning av varor är också arbetsuppgifter som du kan tänkas få ansvara över.

I din roll som Ekonomiassistent kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Fakturahantering i form av sortering, ankomstregistrering och matchning mot inköpsordrar
- Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning

Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag.

Om dig
Du har en examen inom ekonomi på lägst gymnasienivå och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som är noggrann, tålmodig och har ett gott siffersinne. Vidare är du serviceinriktad, prestigelös och relationsbyggande med förmågan att se helheten och kunna hantera många bollar i luften. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll.

Viktigt för tjänsten är:
- Du har en examen inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Du bör ha god datorvana och behärska Microsoft Office programmen Word, Excel och Outlook. Meriterande om du har erfarenhet av affärssystem Monitor ERP och/eller Infor M3 ERP.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Nathalie Hallberg på [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport på [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Adecco | Ekonom | Ekonomistudent Visa mindre

Project Controller till Vattenfall!

Vill du vara en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet? Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill bidra med att säkerställa eldistributionen i samhället genom rollen som Project Controller. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker en Project ... Visa mer
Vill du vara en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet? Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill bidra med att säkerställa eldistributionen i samhället genom rollen som Project Controller.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en Project Controller till affärsområdet Eldistribution. Du kommer att tillhöra kontoret som är beläget i Kungsbacka och kommer vara projektledare stöttande i deras projekt. Du arbetar mot flera kontor runt om i Västregionen, du behöver därför inte vara geografiskt anknuten till en specifik ort, utan kan arbeta från Trollhättan, Kungsbacka, Stenungssund eller Tanum. 

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] 

Arbetsuppgifter
Som Project Controller avlastar du projektledare med ekonomi i huvudsak samt administration. Du är stöttande från projektstart och tills dess att projektet avslutas vilket innefattar delar som uppföljning, dokumentation och rapportering under projektets gång. Rollen är knuten till en avdelning men du kommer arbeta mot fler projektledare som arbetar mot olika orter i Väst; Kungsbacka, Stenungssund och Tanum. Variationen i arbetet är således stor. 

I rollen som project controller kommer du agera med din kompetens inom ekonomi där du dagligen stöttar projektledarna med allt ifrån att ta fram prognoser och hantera bokslut, till att ta fram rapporter, avtal och fakturor, med mera i deras pågående projekt.

Rollen är perfekt för dig som är orädd vad gäller att anta nya arbetsuppgifter, där du får möjligheten att utvecklas inom de områden som intresserar och motiverar dig! 

Vi söker dig som:
Du har hög social förmåga och flexibilitet då tjänsten innebär många kontakter och en stor bredd. Du tar gärna ansvar och kan vara behjälplig med att se framtida behov och förbättringar. Som person har du lätt att lära dig nya saker och snabbt få förståelse för ekonomiska uppgifter. Vi ser även att du:

• Har minst en slutförd eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har goda kunskaper i ekonomi och särskilt i faktureringsprocessen
• Har mycket goda erfarenheter av Excel och övriga Officepaketet
• Är obehindrad i det svenska och engelska språket då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi, alternativt att du tidigare arbetat som ekonomiassistent eller projektstöd. Har du även erfarenheter av systemstöd är det meriterande, men inget krav. 

Som person är du ordningsam, ansvarstagande och en do-er, det vill säga att du tar tag i saker på en gång! 

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. 

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
ORT: Flexibel
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Project Controller till Vattenfall!

Vill du vara en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet? Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill bidra med att säkerställa eldistributionen i samhället genom rollen som Project Controller. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Information om tjänsten Professionals Nord söker en Project ... Visa mer
Vill du vara en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet? Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill bidra med att säkerställa eldistributionen i samhället genom rollen som Project Controller.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en Project Controller till affärsområdet Eldistribution. Du kommer att tillhöra kontoret som är beläget i Kungsbacka och kommer vara projektledare stöttande i deras projekt. Du arbetar mot flera kontor runt om i Västregionen, du behöver därför inte vara geografiskt anknuten till en specifik ort, utan kan arbeta från Trollhättan, Kungsbacka, Stenungssund eller Tanum. 

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] 

Arbetsuppgifter
Som Project Controller avlastar du projektledare med ekonomi i huvudsak samt administration. Du är stöttande från projektstart och tills dess att projektet avslutas vilket innefattar delar som uppföljning, dokumentation och rapportering under projektets gång. Rollen är knuten till en avdelning men du kommer arbeta mot fler projektledare som arbetar mot olika orter i Väst; Kungsbacka, Stenungssund och Tanum. Variationen i arbetet är således stor. 

I rollen som project controller kommer du agera med din kompetens inom ekonomi där du dagligen stöttar projektledarna med allt ifrån att ta fram prognoser och hantera bokslut, till att ta fram rapporter, avtal och fakturor, med mera i deras pågående projekt.

Rollen är perfekt för dig som är orädd vad gäller att anta nya arbetsuppgifter, där du får möjligheten att utvecklas inom de områden som intresserar och motiverar dig! 

Vi söker dig som:
Du har hög social förmåga och flexibilitet då tjänsten innebär många kontakter och en stor bredd. Du tar gärna ansvar och kan vara behjälplig med att se framtida behov och förbättringar. Som person har du lätt att lära dig nya saker och snabbt få förståelse för ekonomiska uppgifter. Vi ser även att du:

• Har minst en slutförd eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Har goda kunskaper i ekonomi och särskilt i faktureringsprocessen
• Har mycket goda erfarenheter av Excel och övriga Officepaketet
• Är obehindrad i det svenska och engelska språket då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi, alternativt att du tidigare arbetat som ekonomiassistent eller projektstöd. Har du även erfarenheter av systemstöd är det meriterande, men inget krav. 

Som person är du ordningsam, ansvarstagande och en do-er, det vill säga att du tar tag i saker på en gång! 

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. 

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
ORT: Flexibel
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Ekonomiadministratör - Semestervikariat

Ansök    Mar 29    Tanums kommun    Ekonomiassistent
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen består av nio medarbetare och ekonomichef. Enheten är en del av kommunledningskontoret men avdelningen stödjer hela organisationen avseende ekonomi och upphandling. Varje förvaltning har egen ekonomiadministration med ekonomer samt ekonomiadministratörer. Vårt uppdrag är att ge service och skapa nytta för verksamheterna och i förlängningen till invånare i Tanums kommun. Avdelningen ansvarar för utveckling kring redo... Visa mer
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen består av nio medarbetare och ekonomichef.

Enheten är en del av kommunledningskontoret men avdelningen stödjer hela organisationen avseende ekonomi och upphandling. Varje förvaltning har egen ekonomiadministration med ekonomer samt ekonomiadministratörer.

Vårt uppdrag är att ge service och skapa nytta för verksamheterna och i förlängningen till invånare i Tanums kommun. Avdelningen ansvarar för utveckling kring redovisning och ekonomistyrning samt upphandling.

Du kommer att ingå i en grupp där var och en tar stort ansvar, välkomnar idéer, hjälper och stöttar varandra och där vi med glädje arbetar tillsammans med våra förvaltningar och verksamheter.

Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen söker nu semestervikarie som ekonomiadministratör. Du kommer att ha mycket kundkontakter, främst via telefon och mejl. I tjänsten ingår även support till kommunens förvaltningar. Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt.

I tjänsten ingår arbetsuppgifter som: inbetalningar, leverantörsutbetalningar, kundfakturor samt övriga löpande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

För att lyckas i ditt uppdrag är viktigt att du trivs med att arbeta i flera olika system, är noggrann samtidigt som du gillar högt tempo.

Vi söker dig som:

har ett professionellt kundbemötande är noggrann trivs med att arbeta självständigt och tillsammans med andra

Du har gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har god datorvana och kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift.

Meriterande är om du är van användare av ekonomisystem, gärna Raindance.

Övrigt
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Arbetsperioden sträcker sig mellan vecka 23-33

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.


Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.


https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Nov 22    Tanums kommun    Ekonomiassistent
Är du vår nästa medarbetare? Ekonomi- och upphandlingsavdelningen söker en erfaren ekonomiadministratör då vår fantastiska medarbetare valt att gå vidare till nytt uppdrag. Beskrivning Som ekonomiadministratör i Tanums kommun kommer du att ingå i en grupp där var och en tar stort ansvar, välkomnar nya idéer, hjälper och stöttar varandra. Avdelningen består av tio medarbetare. Vårt uppdrag är att ge service och skapa nytta för kommunens verksamheter och... Visa mer
Är du vår nästa medarbetare?
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen söker en erfaren ekonomiadministratör då vår fantastiska medarbetare valt att gå vidare till nytt uppdrag.

Beskrivning
Som ekonomiadministratör i Tanums kommun kommer du att ingå i en grupp där var och en tar stort ansvar, välkomnar nya idéer, hjälper och stöttar varandra. Avdelningen består av tio medarbetare.

Vårt uppdrag är att ge service och skapa nytta för kommunens verksamheter och i förlängningen till invånarna i Tanums kommun. Tanums kommun har ett tydligt kundfokus och arbetar strategiskt med att utveckla service.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett varierat arbete på en arbetsplats där vi uppmuntrar nytänkande för att möta våra kunders behov på bästa sätt. Du arbetar tillsammans med trevliga kollegor för att fortsätta vår utveckling mot att bli ännu bättre.

Som administratör arbetar du med hantering och ansvar för kommunens kassafunktion med samtliga in- och utbetalningar, kontoavstämningar samt att du deltar i kommunens bokslutsarbete genom att tex upprätta bokslutsbilagor. Vidare ingår likviditetsanalys samt viss lånehantering.

Du kommer att ha mycket kundkontakter, främst via telefon och mail. I tjänsten ingår även support till kommunens förvaltningar och kommunens helägda bolag.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För att lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du trivs att arbeta i flera olika system, är noggrann samtidigt som du gillar högt tempo. Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt.

Vi vill att du som lägst innehar ekonomisk gymnasieutbildning.  För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av motsvarande arbete.  För tjänsten är det en förutsättning att du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är av stor vikt att du har god datorvana, erfarenhet av ekonomisystemet Raindance är meriterande.

Vi söker dig som idag arbetar som ekonomiadministratör och är trygg i din yrkesroll. Därutöver att du har lätt för att prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt och framgångsrikt sätt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har inga problem att anpassa dig när situationen kräver det. För att trivas hos oss vill vi att du är noggrann och prestigelös samt brinner för problemlösning. Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor, till vilka du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

Upplysningar
För mer information om uppdraget och verksamheten, vänligen kontakta:
Ekonomichef Ulrika Gellerstedt, telefon 0525 – 181 23

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 11 december 2022.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum.

Omgående tillträde till tjänsten.

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.


Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Vikariat Ekonomiassistent med start omgående

Ansök    Jul 19    Grebbestad Camping AB    Ekonomiassistent
Vi på GrebbestadFjorden turist- och konferensanläggning söker nu en ekonomiassistent på 50%. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med chans till förlängning. Tjänsten innefattar ekonomiadministrativa uppgifter så som bland annat kassaredovisning, löpande bokföring och avstämningar, in/utbetalningar, kund- och leverantörskretskontra, moms- och skatteredovisning. Tillträde omgående, rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan si... Visa mer
Vi på GrebbestadFjorden turist- och konferensanläggning söker nu en ekonomiassistent på 50%.
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med chans till förlängning.
Tjänsten innefattar ekonomiadministrativa uppgifter så som bland annat kassaredovisning, löpande bokföring och avstämningar, in/utbetalningar, kund- och leverantörskretskontra, moms- och skatteredovisning.
Tillträde omgående, rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Ekonomiassistent till Swedemount Sportswear & Fashion AB!

Om Oss Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesl... Visa mer
Om Oss

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com




Vi på Swedemount söker en ekonomiassistent när vår kollega går på föräldraledighet.

Är du noggrann med ett sinne för siffror? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta redovisning? Då kanske du är den vi söker! 

Om tjänsten
Det här är en tjänst i ett expansivt bolag där du kommer arbeta som ekonomiassistent med löpande bokföring ihop med ett härligt gäng på ekonomiavdelningen på vårt kontor i Grebbestad.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Dagligt rutinarbete av bokning av dagskassor
- Utreda och rapportera avvikelser
- Supportera butikernas kassaansvariga
- Vissa avstämningar vid månadsbokslut
- Driva och genomföra en egna projekt

Om dig
Vi söker dig som är motiverad att ta dig an detta uppdrag och vill göra ett bra jobb. Vi tror att du har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och trivs med att arbeta med människor runt dig nära kärnverksamheten.

Rollen passar dig som tar stort eget ansvar och arbetar både strukturerat och noggrant med dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är självgående, kan kommunicera väl och är flexibel. Då ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar i bolaget är det viktigt att ha en god samarbetsförmåga såväl som att kunna ställa krav.

Utöver dina personliga egenskaper önskar vi att du uppfyller följande krav:

- Utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller högre
- Grundläggande kunskaper inom redovisning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Har du erfarenhet av Navision (Microsoft Dynamics NAV) är det meriterande.

Vårt erbjudande
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% till och med 2023-09-01 och tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.

Vid eventuella frågor, kontakta redovisningschef Samra Hasic: mailto:[email protected].

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent till Swedemount Sportswear & Fashion AB!

Om Oss Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesl... Visa mer
Om Oss

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com




Vi på Swedemount söker en ekonomiassistent när vår kollega går på föräldraledighet.

Är du noggrann med ett sinne för siffror? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta redovisning? Då kanske du är den vi söker! 

Om tjänsten
Det här är en tjänst i ett expansivt bolag där du kommer arbeta som ekonomiassistent med löpande bokföring ihop med ett härligt gäng på ekonomiavdelningen på vårt kontor i Grebbestad.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Dagligt rutinarbete av bokning av dagskassor
- Utreda och rapportera avvikelser
- Supportera butikernas kassaansvariga
- Vissa avstämningar vid månadsbokslut
- Driva och genomföra en egna projekt

Om dig
Vi söker dig som är motiverad att ta dig an detta uppdrag och vill göra ett bra jobb. Vi tror att du har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och trivs med att arbeta med människor runt dig nära kärnverksamheten.

Rollen passar dig som tar stort eget ansvar och arbetar både strukturerat och noggrant med dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är självgående, kan kommunicera väl och är flexibel. Då ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar i bolaget är det viktigt att ha en god samarbetsförmåga såväl som att kunna ställa krav.

Utöver dina personliga egenskaper önskar vi att du uppfyller följande krav:

- Utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller högre
- Grundläggande kunskaper inom redovisning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Har du erfarenhet av Navision (Microsoft Dynamics NAV) är det meriterande.

Vårt erbjudande
Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% till och med 2023-09-01 och tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.

Vid eventuella frågor, kontakta redovisningschef Samra Hasic: mailto:[email protected].

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomi och Säljsupport

Ansök    Jan 13    Tenstar Simulation AB    Ekonomiassistent
Tenstar Simulation växer ytterligare och vill nu förstärka laget med en Ekonomi- och Säljsupport med servicekänsla. En supportande och viktig funktion för oss och för våra kunder! Varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som är mån om sin personal är vad vi erbjuder. Som ekonomi- och säljsupport stöttar du både ekonomi och säljavdelningen. Dina arbetsuppgifter varierar mellan ekonomiuppgifter samt försäljningsrela... Visa mer
Tenstar Simulation växer ytterligare och vill nu förstärka laget med en Ekonomi- och Säljsupport med servicekänsla. En supportande och viktig funktion för oss och för våra kunder! Varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som är mån om sin personal är vad vi erbjuder. Som ekonomi- och säljsupport stöttar du både ekonomi och säljavdelningen. Dina arbetsuppgifter varierar mellan ekonomiuppgifter samt försäljningsrelaterade frågor och uppgifter. Stora möjligheter finns att utveckla rollen och dess innehåll beroende på sökanden
Arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Kund och leverantörsreskontra
• Fakturering
• In- och utbetalningar
• Utläggshantering
• Moms samt hjälp vid bokslut
• Nyregistrering av Kunder
• Kontakt med våra säljare runt om i världen och bistå dem i deras frågeställningar
• Ta fram och distribuera statistik och uppföljningar utifrån behov
• I övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom det administrativa området
Kvalifikationer:
• Har ekonomisk utbildning och gärna några års erfarenhet.
• Kunskaper i Monitor, Visma samt något lönesystem är meriterande.
• Kan skriva och tala på engelska och svenska
• Är utåtriktad och tycker om att kommunicera


Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare Placering: Tanumshede Skicka ansökan till [email protected] Frågor: Ulrika Jönsson +46 767 - 87 93 02 www.tenstarsimulation.com


Vår mission är: att minimera utsläpp, öka effektivitet och förbättra säkerhet under och efter utbildning av maskinförare inom anläggning, transport och naturbruk. Tenstar Simulation är: världsledande och har ca 35 anställda medarbetare varav ca hälften är ett unikt utvecklingsteam bestående av spelutvecklare och civilingenjörer. Resten av vårt team jobbar med produktion, sälj och support med fokus i Europa även om försäljning sker till hela världen. Vi är en arbetsplats där kreativitet och egna initiativ står högt på agendan, såväl som god stämning som goda resultat. Vårt huvudkontor ligger i Tanumshede i norra Bohuslän. Vår produkt är: ett simulatorbaserat utbildningsverktyg för skolor, utbildningsföretag och maskintillverkare över hela världen. Vi använder det senaste inom spelteknik för att skapa programvara med grafik i världsklass som kombineras med hårdvara för att ge realistiska virtuella utbildningsmiljöer. Vi tycker att förtroende, effektivitet och utveckling är hörnstenar i en sund verksamhet, det önskar vi att du också tycker. Visa mindre

Driftig ekonom sökes

Ansök    Nov 18    Tenstar Simulation AB    Ekonomiassistent
TENSTAR SIMULATION växer ytterligare och nu vill vi förstärka laget med en ekonom! Det här är en supportande och viktig person för oss, och vi letar därför efter någon med god servicekänsla. Hos oss hittar du varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som är mån om sin personal. Som ekonom är du en viktig del av ekonomiavdelningen, men du stöttar också andra avdelningar. Stora möjligheter finns att utveckla rollen o... Visa mer
TENSTAR SIMULATION växer ytterligare och nu vill vi förstärka laget med en ekonom! Det här är en supportande och viktig person för oss, och vi letar därför efter någon med god servicekänsla. Hos oss hittar du varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och ett företag som är mån om sin personal. Som ekonom är du en viktig del av ekonomiavdelningen, men du stöttar också andra avdelningar. Stora möjligheter finns att utveckla rollen och dess innehåll beroende på den som söker.
DU KOMMER ATT ARBETA MED dokumenterande, redovisande och analyserande arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som ett stöd för våra säljare runt om i världen, och du kommer bland annat att arbeta med:
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturering, med förståelse för avtalshantering
• Nyregistrering av kunder, inom/utom EU
• In- och utbetalningar
• Utläggshantering
• Moms och skatter
• Framtagning och distribuering av statistik och uppföljningar utifrån behov
• I övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom det administrativa området


PERSONEN VI SÖKER är driftig, utåtriktad kommunikativ och tycker om ordning och reda. Vi vill också att du:
• Har en eftergymnasial ekonomiutbildning, och gärna några års erfarenhet.
• Har goda kunskaper i Excel
• Obehindrat talar och skriver både på svenska och engelska.
• Det är meriterande om du har kunskaper i Monitor, Visma samt erfarenhet av att arbeta i något lönesystem.


TENSTAR SIMULATION har en uttalad vision att förändra världen. Genom att ta fram världsledande simulatorer för utbildning, bidrar vi till en mer effektiv, säker och grön övningsmiljö för framtidens maskinförare. Vi tar fram smarta lösningar inom jordbruk, anläggning, transport, trafik och skogsbruk.
Vi består idag av ca 44 anställda medarbete varav omkring hälften består av ett unikt utvecklingsteam med civilingenjörer och spelutvecklare. Skapar en unik möjlighet för oss att erbjuda en programvara med grafik i världsklass. I kombination med ett dedikerat team inom produktion, sälj och support, sker vår försäljning till hela världen.
Välkommen till en arbetsplats där kreativitet och egna initiativ står högt på agendan, såväl som god stämning och goda resultat! Vi tycker att förtroende, effektivitet och utveckling är hörnstenar i en sund verksamhet, det önskar vi att du också tycker.


#jobbjustnu


Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. #jobbjustnu
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Vårt huvudkontor i Tanumshede
Skicka ansökan till: [email protected]
Ange löneanspråk i din ansökan.
Frågor: Ulrika Jönsson +46 767 - 87 93 02
www.tenstarsimulation.com Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Feb 19    Nordan AB    Ekonomiassistent
Om arbetsgivaren NorDan grundades 1926, och har i dag växt till en koncern med cirka 2000 medarbetare och en omsättning i koncernen på 3 miljarder kronor. NorDan Gruppen har i mera än 90 år visat hur teknologi, innovation och nyskapande resulterat i kvalitet. Vi tillverkar framtidens fönster och dörrar. Den svenska verksamheten till NorDan, med försäljningskontor, fabriker och administration är samlat i bolaget NorDan AB, som har huvudkontor i Tanumshede... Visa mer
Om arbetsgivaren

NorDan grundades 1926, och har i dag växt till en koncern med cirka 2000 medarbetare och en omsättning i koncernen på 3 miljarder kronor. NorDan Gruppen har i mera än 90 år visat hur teknologi, innovation och nyskapande resulterat i kvalitet. Vi tillverkar framtidens fönster och dörrar.

Den svenska verksamheten till NorDan, med försäljningskontor, fabriker och administration är samlat i bolaget NorDan AB, som har huvudkontor i Tanumshede. Fabrikerna ligger i Tanumshede, Bor och Kvillsfors. Företaget har säljkontor i Stockholm, Göteborg/Tanum, Malmö, Växjö och Bor.
NorDan AB är den snabbast växande tillverkaren av fönster och dörrar i den Svenska marknaden.

En viktig arbetsgivare
Våra fabriker är nyckelföretag i de lokala samhällena där vi är etablerade. NorDan AB har idag runt 400 medarbetare fördelade på ledning, försäljning och marknad, produktion och produktutveckling.

Kvalitet av tradition
Ända sedan NorDan:s etablering i 1926 har vi producerat innovativa produkter av hög kvalitet med trävirke som viktigaste råvara. Även om mycket har skett på området när det gäller produktionstekniker garanterar vi kvaliteten på hantverket vi levererar. Vi har lång tradition av kvalitet, något som Tanum, Bor och Kvillsfors är tydliga bevis på i den svenska marknaden.

Europeisk närvaro
Huvudmarknaden för NorDan är Norge, Sverige, Storbritannien och Irland. Huvudkontoret till NorDan Guppen ligger på Moi i södra Rogaland, Norge. Företaget har fabriker i Norge, Sverige, Danmark, Polen och Baltikum.
För NorDan AB betyder den internationella dimensionen att företaget exporterar produkter från de svenska fabrikerna till övriga NorDan marknader, samtidig som vi säljer NorDan Gruppen sina produkter i den svenska marknaden.




Vi söker en ekonomiassistent med placering på huvudkontoret i Tanumshede
 

Arbetsuppgifter:

- Kund- och leverantörsreskontran
- Fakturahantering
- Delta i ekonomiorganisationens förbättringsarbeten
- Delaktighet i bokslutsarbete
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

 

Du som söker:

Vi söker dig som är ekonomiutbildad och gärna med några års erfarenhet som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontran.

Därtill ska du ha goda förståelser i Microsoft Office och känna dig bekväm i nyttjandet av affärssystem och andra IT-verktyg.

Som person är du serviceorienterad och har lätt för att samarbeta. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är strukturerad, ordningsam och noggrann. Du behärskar även svenska och engelska i tal och skrift.

 

Vi erbjuder:

- Ett spännande arbete med möjlighet att påverka utvecklingen
- Ett lokalt team med hög fackkompetens
- En stark och positiv företagskultur
- Vi värnar om en god arbetsmiljö internt och bygger förtroende externt

 

Ansökan skall vara oss tillhanda senast 2021-03-15

 

Frågor om tjänsterna besvaras av Ekonomichef Andreas Wiklund, tel: 010-130 01 51, [email protected].

 

Vi kommer kalla till intervju löpande så tveka inte att söka!

 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör, tillsvidareanställning på 50%

Ansök    Sep 17    Tanums Kommun    Ekonomiassistent
Tanums kommun, med sina cirka 12 700 invånare, är belägen i norra Bohuslän. Kommunen - ett Bohuslän i miniatyr - ligger mitt emellan Oslo och Göteborg. Längs vår kust finns många små semesterparadis. De mest kända är Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Kommunen kan erbjuda ett rikt kulturliv och våra naturresurser ger möjlighet till många fritidsaktiviteter. Vår historia har placerat Tanums hällristningar på världsarvslistan och kommunens utveckling ut... Visa mer
Tanums kommun, med sina cirka 12 700 invånare, är belägen i norra Bohuslän. Kommunen - ett Bohuslän i miniatyr - ligger mitt emellan Oslo och Göteborg. Längs vår kust finns många små semesterparadis. De mest kända är Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Kommunen kan erbjuda ett rikt kulturliv och våra naturresurser ger möjlighet till många fritidsaktiviteter. Vår historia har placerat Tanums hällristningar på världsarvslistan och kommunens utveckling utgår från en helhetssyn inom miljöområdet samt satsning på modern informationsteknologi.

Är du en fena på siffror, verksamhetssystem, gillar att arbeta med dynamiska arbetsuppgifter och dessutom har hög servicekänsla? Då hoppas vi att du söker dig till vårt goa gäng.

Mottagning- och utredningsavdelningen är organiserad under omsorgsförvaltningen i Tanums kommun och omfattar hela socialtjänstområdets myndighetsutövning samt viss verkställighet så som familjecentral, ungdomsmottagning, resurs- och behandlingsteam. Till avdelningen hör även Integrationsenheten med både mottagande av vuxna/familjer samt verkställighet för ensamkommande.

Nu söker vi en ny kollega som tillsammans med oss ska arbeta för en modern och hållbar socialtjänst.

    

Arbetsuppgifter
Som administratör ansvara du i huvudsak för att sköta avdelningens löpande ekonomiadministration, såsom kontroll och kontering av fakturor i vårt elektroniska fakturahanteringsprogram, fakturering, ombokningar, uppföljningsavstämningar. Vi använder elektronisk fakturering i ekonomisystemet Visma Proceedo. I anställningen ingår även granskning av utlägg, reseräkningar och andra kvitton gentemot vårt HR-system Wisma Window/självservice. I uppdraget ingår även ansvar för ut- och inbetalningar gentemot klient via verksamhetssystemet Treserva samt ekonomisystemet Å-data. Arbetet som administratör är självständigt med stora möjligheter att själv planera arbetsuppgifterna i förhållande till uppsatta tidsgränser. Viss förändring av arbetsuppgifterna sker kontinuerligt för att anpassa dem till verksamhetens behov.   I din roll kommer du att ha ett tätt samarbete med både avdelningschef och enhetschefer på avdelningen och du är en viktig del i att hålla verksamheten uppdaterad kring gällande regler och policys kring ditt arbetsområde. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt och ställer krav på en hög serviceanda och ett positivt förhållningssätt.  

Kvalifikationer (rubrik)
Kvalifikationer 
Du ska som lägst ha gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller motsvarande. Vi ser det som meriterande om du har högskolepoäng inom motsvarande område. Du har praktiskt erfarenhet av administration- och ekonomiarbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du behöver ha god datorvana och en förmåga att snabbt lära dig nya program och verksamhetssystem. 

Vi sätter stort värde på att du är noggrann, har ordningssinne och är van att arbeta strukturerat mot uppsatta deadlines. Du har en god anpassningsförmåga och tycker det är en positiv utmaning med ett mångfacetterat arbete som förändras över tid och stundtals kan kräva ett högt arbetstempo. Viktigt är också att du har en hög servicekänsla och ser det som en självklarhet att arbeta med alla förekommande arbetsuppgifter i stort och smått som bidrar till att utveckla administrationens stöd till verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.     Välkommen in med din ansökan! 

Övrigt Tanums kommun eftersträvar att vara en rökfri arbetsplats, därför uppskattar vi att du är rökfri. Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning. Månadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av avdelningschef Tone Hjärling, telefon 0525-181 69 eller HR-specialist Ulrika Eriksson 0525-181 57.  Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv och betyg märk med ref nr "2019-408" senast 2019-10-15. Rekryteringsarbetet kommer att påbörjas redan under ansökningstiden.

Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Kontaktinformation
Tone Hjärling, Avdelningschef, 0525 - 18169

Arbetsplats

  Visa mindre

Verksamhetsplanerare inom Hemtjänsten

Omsorgsförvaltningen söker verksamhetsplanerare till hemtjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start 2019-10-01. Arbetsuppgifter När du arbetar som verksamhetsplanerare i hemtjänsten har du ansvar för planera de dagliga insatserna hos våra omsorgstagare med hjälp av vårt planeringssystem TES. Insatserna hemtjänsten utför ligger inom ramen för Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Förutom brukarplaneringen har du också ans... Visa mer
Omsorgsförvaltningen söker verksamhetsplanerare till hemtjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start 2019-10-01.

Arbetsuppgifter
När du arbetar som verksamhetsplanerare i hemtjänsten har du ansvar för planera de dagliga insatserna hos våra omsorgstagare med hjälp av vårt planeringssystem TES. Insatserna hemtjänsten utför ligger inom ramen för Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Förutom brukarplaneringen har du också ansvar för den dagliga personalplaneringen i hemtjänstgrupperna. För att kunna fullfölja de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du har en vana och fallenhet för att ha samtal via telefon, eftersom du har kontakt med omsorgstagare, anhöriga, personal, biståndshandläggare m.fl. Du fungerar som en sammanhållande länk i verksamheten.

Som verksamhetsplanerare förväntas du med en helhetssyn skapa en planering som kombinerar dels omsorgstagarens behov men även verksamhetens opitmala effektivitet och kvalitet. I uppdraget ingår också att planera i TimeCare, korttidsrekrytering av personal samt bistå enhetschefen med administrativa uppgifter. Det kan även vara aktuellt med arbetsuppgifter inom löne- och fakturahantering.

Du kommer även att aktivt arbete med genomförandeplaner och dokumentation. Vi kan erbjuda ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet till att göra skillnad för våra omsorgstagare.

Kvalifikationer
Du är en administratör med mycket god analytisk och logistisk förmåga, som trivs att arbeta med både administaration och människor. Du är ansvarsfull och kan kombinera omsorgstagarschema med personalschema med utgångspunkt från verksamhetens resurser. Du har även en social förmåga och kan bemöta omsorgstagare, närstående och medarbetare på ett bra sätt. Flexibilitet i arbete och förhållningssätt är en förutsättning då arbetssätt och uppdrag kan förändras snabbt.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Har du även erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning är det positiv. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Flerårig arbetslivserfarenhet av arbete som kräver administrativ och logistiskt kunnande är till fördel precis som erfarenhet och god kompetens att arbeta i olika dataprogram. Vi ser gärna att du har kännedom om löne- och fakturahantering. Eftersom vi arbetar med planeringssystemet TES och schemaläggingsprogrammet TimeCare samt dokumentationssystemet Treserva är det meriterande om du har god kunskap i dessa tre program.

Övrigt
Tanums kommun tillämpar individuell lönesättning. Du är välkommen med frågor till enhetschef Cecilia Tillander 0525-184 24. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter på telefon 0525-18000. Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv och betyg märkt med ref nr "363" senast 2019-08-25.

Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag,
personalstödsprogram och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom

Tanums kommun, med sina cirka 12 700 invånare, är belägen i norra Bohuslän. Kommunen - ett Bohuslän i miniatyr - ligger mitt emellan Oslo och Göteborg. Längs vår kust finns många små semesterparadis. De mest kända är Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Kommunen kan erbjuda ett rikt kulturliv och våra naturresurser ger möjlighet till många fritidsaktiviteter. Vår historia har placerat Tanums hällristningar på världsarvslistan och kommunens utveckling ut... Visa mer
Tanums kommun, med sina cirka 12 700 invånare, är belägen i norra Bohuslän. Kommunen - ett Bohuslän i miniatyr - ligger mitt emellan Oslo och Göteborg. Längs vår kust finns många små semesterparadis. De mest kända är Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Kommunen kan erbjuda ett rikt kulturliv och våra naturresurser ger möjlighet till många fritidsaktiviteter. Vår historia har placerat Tanums hällristningar på världsarvslistan och kommunens utveckling utgår från en helhetssyn inom miljöområdet samt satsning på modern informationsteknologi.

2019-06-10

Tanums kommun söker
Ekonom med placering vid ekonomikontoret

Arbetsuppgifter:

Ekonomisk service till de kommunala bolagen Tanums Bostäder AB och Tanums Hamnar AB Medverka i budget- och bokslutsarbete samt i arbete med ekonomisk uppföljning Ekonomiska utredningar mm Samordning och implementering av IT-stöd för elektronisk handel Bakgrund

Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning Analytisk förmåga Hög social kompetens Tjänsten är heltid med tidsbegränsad anställning under perioden 1 september 2019 - 30 september 2020.

Upplysningar: Kommunchef Ulf Ericsson 0525-180 00

Välkommen med din ansökan senast 10 juni 2019 till Tanums kommun via länken

Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag,
personalstödsprogram och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Övrigt

Tanums kommun använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Ange inga referenser i din ansökan. Vi frågar efter referenser senare i processen. Visa mindre